سه شنبه 01 خرداد 1403

به وبسایت علم روز خوش آمدید

جستجوگر پیشرفته سایت





تبلیغات ویژه

سایت اسکینک دات آی آر

آخرین آمار ویروس کرونا در ایران وجهان،  آپدیت : 7 خرداد 1399

آخرین آمار کرونا

آمار سراسر جهان

تاریخ بروزرسانی 1399/03/07 13:07:36

 

5,699,030 نفرمجموع مبتلایان

2,443,917 نفرمجموع بهودیافتگان

352,494 نفر مجموع جانباختگان

آمار ایران

تاریخ بروزرسانی 1399/03/07 13:07:36
تا این لحظه تعداد 139,511 نفر مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 109,437 نفربهبود یافته و متاسفانه 7,508 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5


هشدار سازمان نظام پزشکی: کرونا دوباره اوج می گیرد

سازمان نظام پزشکی ایران، بنا به رسالتی که قانون بر عهده‌اش نهاده است، وظیفه خود می‌داند روند اقدامات حوزه سلامت را که یک‌سوی آن جامعه پزشکی و سوی دیگر آن مردم قرار دارند را دائماً رصد کرده و پیگیر هدف والای سلامت مردم باشد.

این روزها کنترل و مدیریت ویروس کرونا در کشور می‌رود تا با سیاست «فاصله‌گذاری هوشمند» وارد فاز جدید خود شود و پر واضح است که انتظار نخبگان و قاطبه مردم آن باشد که هر سیاستی به کنترل مناسب‌تر و مدیریت مؤثرتر این بیماری انجامیده و دغدغه‌های مردمی و کارکنان بخش درمان را برای کارکرد مناسب‌تر کمتر نماید. اعتقاد ما بر آن است که مدل فاصله‌گذاری هوشمند نیاز به آموزش تمام پرسنل و افرادی دارد که از این مدل بهره‌مند می‌شوند و همچنین نیاز مبرم به آموزش مردمی دارد که با این شرایط مواجه خواهند شد و بدیهی است این مدل و هر مدل فاصله‌گذاری دیگر علاوه بر آموزش‌های فراگیر، نیاز به کنترل جدی، ابزار مشخص برای نظارت و اعمال محدودیت‌های لازم دارد.

از دیگر سو به این مهم نیز واقفیم که اگر چه راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی هدف اصلی اعلام فاصله‌گذاری هوشمند بوده است ولی بدون در نظر گرفتن لوازم علمی و اجرایی، زحمات گذشته همه مردم و مسئولین و کادر پزشکی به هدر رفته و تهدیدهای جدی در مورد اوج گرفتن مجدد بیماری پیش‌رو خواهد بود.

در ارزیابی‌های علمی و اپیدمیولوژیک، اجرای این مدل وقتی ممکن و مفید است که تعداد و آمار واقعی مبتلایان به حدی کم باشد که قابل رصد و ارزیابی نه تنها افراد، بلکه خانواده‌ها با تست‌های دقیق آزمایشگاهی و کنترل فعال موارد، میسر باشد.

بدیهی است با توجه به موارد فوق‌الذکر برای همه کشور و شهرهای مختلف نمی‌توان نسخه واحدی نوشت. ارائه یک دستورالعمل برای همه شهرهای کشور، بدون توجه به تفاوت شیوع و آمار واقعی مبتلایان و لوازم نظارتی، ضروری و دقیق امکان افزایش و تسری بیماری را در همه شهرها افزایش خواهد داد.

اعلام نگرانی سازمان نظام پزشکی به دلیل شرایط اجرایی پیش‌رو است چندان که در شهر تهران که هنوز مشمول این مدل نشده این روزها بسیاری از مراکز خرید و میادین میوه و تره‌بار و پارک‌ها، محل تجمع کنترل نشده و بدون ضابطه‌های بهداشتی افراد شده است و نیز این نگرانی به دلیل فاصله زیادی است که چه در مورد آمار اعلامی وزارت بهداشت و چه با توجه به آمار واقعی مبتلایان با حد علمی پذیرش فاصله‌گذاری هوشمند وجود دارد.

این در حالی است که به رغم ثبت مشاغل بازگشایی شده در سامانه وزارت بهداشت در مورد امکان اجرایی اعمال نظارت و کنترل اصول بهداشتی تردید جدی وجود دارد.

توصیه اخیر سازمان جهانی بهداشت و بسیاری از کشورهایی که شرایط مشابه ایران دارند تمدید کنترل‌های مؤثر و اعمال نظارت‌ها برای مدت زمان بیشتر تا رسیدن به حد قابل قبول شیوع برای اعمال فاصله‌گذاری هوشمند و حداقل تا ۱۲ اردیبهشت بوده است.

امید است در این شرایط خطیر اتخاذ تصمیم‌های صحیح و با توجه به همه ابعاد و اثرات این بحران و با رعایت اولویت قطعی اصل سلامت مردم مورد توجه مسئولین محترم قرار گیرد.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


ویروس کرونا در حال پخش در سراسر دنیااست ، ولی هنوز هیچ دارویی که بتواند آن را بکشد یا واکسنی که ما را در برابرش ایمن کند وجود ندارد.

با این حساب، چقدر با تولید داروهایی که بتوانند این ویروس را شکست دهند فاصله داریم؟

 

واکسن کرونا کی ساخته می‌شود؟

کارهای تحقیقاتی با سرعت زیادی در حال انجام است.

بیش از بیست واکسن مختلف در مرحله طراحی و ساخت است. یکی از آن‌ها با اجازه مقامات و بدون انجام آزمایش حیوانی هفته گذشته به بدن چند داوطلب تزریق شد تا از نظر ایمنی و کارایی بررسی شود.

بقیه دانشمندان فعلا دارند مرحله آزمایش‌های حیوانی را طی می‌کنند و امید دارند که در ماه‌های آتی بتوانند محصول خود را روی انسان آزمایش کنند.

اما حتی اگر بتوان تا پایان سال چنین واکسنی ساخت، تولید انبوه آن چیزی نیست که به راحتی انجام شود.

در نظر بگیرید که همه این اتفاقات دارد در یک بازه زمانی بی‌سابقه و با استفاده از روش‌های نوین رخ می‌دهد، برای همین ممکن است کار به مشکل بخورد.

فراموش نکنید که در حال حاضر چهار ویروس کرونا می‌توانند به انسان سرایت کنند. یکی از آن‌ها باعث سرماخوردگی عادی می‌شود و ما برای هیچ‌کدام واکسن نداریم.

آیا واکسن می‌تواند از همه سنین محافظت کند؟

متاسفانه احتمال موفقیت چنین واکسنی در افراد مسن‌تر کمتر خواهد بود. این ربطی به خود واکسن ندارد، اما دستگاه ایمنی وقتی پیر می‌شود دیگر واکنش مناسبی به واکسیناسیون نشان نمی‌دهد، اتفاقی که هر ساله در ارتباط با واکسن آنفلوآنزا رخ می‌دهد.

آیا عوارض جانبی هم خواهد داشت؟

همه داروها، حتی قرص سرماخوردگی، عوارض جانبی دارند. اما بدون انجام آزمایش‌های بالینی نمی‌توان درباره عوارض جانبی احتمالی یک واکسن نظر داد.

واکسن به چه کسانی داده خواهد شد؟

اگر واکسنی ساخته شود، حداقل در ابتدای امر موجودی آن محدود خواهد بود و برای همین باید اولویت‌بندی کرد.

پزشکان و پرستارانی که با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تماس دارند قطعا در صدر فهرست قرار خواهند داشت. این بیماری برای سالخوردگان بسیار خطرناک است و به همین دلیل اگر برای آن‌ها مفید باشد در اولویت واکسیناسیون قرار می‌گیرند. اما شاید بهتر باشد کسانی را واکسینه کنیم که با سالخوردگان زندگی می‌کنند یا از آن‌ها مراقبت می‌کنند.

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5


آخرین آمار کرونا در ایران،امروز 23 فروردین اعلام شد.

طبق این آمار 1837 نفر مبتلا به کرونا ویروس در ایران در 24 ساعت گذشته شناسایی شده اند.

همچنین 125 بیمار مبتلا به کرونا ویروس نیز متاسفانه امروز در ایران فوت شده اند.

امتیاز : نتیجه : 4 امتیاز توسط 2 نفر مجموع امتیاز : 9


تمامی اخبار کرونای ایران وجهان را از سایت علم روز دنبال کنید

 

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۹۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۸۱۹۲ نفر رسید.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تعداد افرادی که تا کنون بر اثر کرونا در کشور فوت کرده‌اند به ۴۲۳۲ نفر افزایش یافت.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۳۵۴۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

او مطرح کرد: ۳۹۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. و تا کنون ۲۴۲ هزار و ۵۶۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است

 

امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5


ورود کاربران


عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

موضوعات مطالب


آمار کلی سایت

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 20
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدید آمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 34
    باردید دیروز باردید دیروز : 7
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 41
    بازدید ماه بازدید ماه : 297
    بازدید سال بازدید سال : 1,124
    بازدید کلی بازدید کلی : 3,635

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آِ ی پیآِ ی پی : 3.21.46.181
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :